zaterdag 12 juli 2014

George 'Predator' Dillon in miniature (Custom 1/6 Scale Head)

In het verleden heb ik al heel wat miniaturen geschilderd (van één enkel figuur tot speldozen met tientallen miniaturen) voor vrienden en kennissen. Enkele weken geleden kreeg ik een mail in mijn box van een sympathieke Nederlander met de vraag of ik een opdrachtje wou aanvaarden. Hij vroeg me om twee (bijna) identieke 1/6 schaal hoofden te schilderen van de acteur Carl Weathers in zijn rol van George Dillon uit de film 'Predator' (1987).
De uitvoering was iets taaier dan ik oorsprokelijk had gedacht: de schaal is in vergelijking tot mijn 'gebruikelijke' 28mm zoveel groter, wat uiteraard minder foutjes toelaat en... een realistische donkere huidskleur aanbrengen was ook al niet zo vanzelfsprekend  :-). Al bij al was het een leuke en uitdagende opdracht en ben ik tevreden met het resultaat.
 

W.I.P.
 



 
 

2 opmerkingen:

Kaasmuis zei

Op naar de volgende bestelling!!

stekelbees zei

ziet er levensecht uit