zaterdag 16 juni 2012

Apocalypse Now in olie

Het academiejaar zit erop!  Het derde jaar was er eentje met vallen en opstaan, veel gepruts, gesakker, gemopper en gevloek, totale mislukkingen maar ook een paar werkjes waar ik veel heb uit geleerd.

Als laatste werkje heb ik iets gekozen wat ik voordien nooit had gedaan, iets zo 'klassiek' dat het 'er over' was... een zonsondergang! Ik heb me echter wel laten inspireren door de filmaffiche van (voor mij althans) de beste Vietnamfilm uit de geschiedenis: Apocalypse Now!

Het is een één-namiddagwerkje geworden, waar alle verzamelde kennis en techniek van een heel academiejaar nat-in-nat is in verwerkt, met als resultaat (volgens leraar Bart) één van de beste werkjes van het jaar. Het is dan ook door de leraar, samen met de klassen van de overige jaren, verkozen voor de eindtentoonstelling, die doorgaat in de Academie voor Beeldende Kust te Oudenaarde van 20 tot 23 juni 2012.

Sunset - Olie op doek - 60x50cm









2 opmerkingen:

Kaasmuis zei

Ik vind dit een heel mooi schilderij! Eens iets heel anders en dat bewijst dus toch wel dat je veel verschillende stijlen aan kan.

stekelbees zei

van mij krijg zeker : grote onderscheiding.Proficiat