zaterdag 14 januari 2012

De man met de gele hoed

Alweer het vierde academiewerk. Weer een portret maar deze keer met één groot verschil van vorige portretten. Deze maal waagde ik me aan "kleur".
De techniek met acrylverf blijft nog altijd dezelfde, alleen probeer ik steeds meer 'to the point' te werken. Dus geen streng afgelijnde en gedetailleerde figuren meer, maar iets ruwer en directer.
De kleurenkeuze bleek best wel een uitdaging. Ik heb gekozen voor felle en contrasterende kleuren.
De verwerking van de achtergrond als sjaal en hoedband vond ik wel geslaagd. Het weglaten van detail in het 'lijf' is bewust om de aandacht naar het gezicht te trekken, een gezicht met uitgespoken 'felle' belichting om het nog expresiever te maken...

De man met de gele hoed - Acryl op doek - 50x50 cm

2 opmerkingen:

stekelbees zei

weer zo vol karakter ..Prachtig

Kaasmuis zei

ik vind je laatste schilderijen ook een pak vernieuwender dan vroeger :-)