zaterdag 26 maart 2011

Oliewerken

In januari van het eerste schooljaar mochten we onze zin doen. Geen zelfgemaakte kartonnen constructies of ingewikkeld gedrapeerde gordijnen meer schilderen. Niet dat dat zijn charmes niet had, maar toch :-)
Dus het werd tijd om de grijze cellen aan het werk te zetten. Inspiratie...het komt niet op commando. Gelukkig wordt mijn fantasie nogal snel geprikkeld... Film, muziek, een passage uit een boek, een foto... bronnen genoeg. Dus ben ik begonnen met het bijhouden van een scrapboek met alles wat mij enigszins tot een schilderij kan leiden. Ik wou absoluut in een surrealistische of fantasystijl blijven werken, zeker geen portretten, want dat was te 'moeilijk'. Nu, moelijk gaat ook. Wat blijkt zelfs... Sinds mijn eerste poging van een portret van Tom Waits (wat een artiest) ben ik erg graag 'koppen' gaan schilderen.
Hier zijn een paar van mijn eerste 'vrije' werken, allen in olieverf.


                                         'Life !!'  Olie op papier - Nov 2009




                                                   'Sir Horatio'  Olie op doek - Jan 2010



                                                     'Tom'  Olie op doek - Jan 2010

1 opmerking:

Unknown zei

En Tom ... blijft mij verbazen en laat ons zeker meegenieten van je kunnen via deze weg !! Op naar het volgende kunstwerk